Jak przejechać przez Trójmiasto?

Cel

Informacja, dla tych, którzy chcą przejechać przez Trójmiasto zmierzając dalej na północ

Długość

33 km

Charakter

Ścieżki rowerowe, asfalt, trochę chodników

Przebieg

Gdańsk-Sopot-Gdynia-Rumia Janowo

Molo w BrzeĽnieChciałbym przedstawić trasę ze swojego miejsca pracy do domu. Jest to o tyle ciekawa wyprawa, że wiedzie przez całe Trójmiasto. Pracuję bowiem w Gdańsku, a mieszkam w Rumi. Jest to również sposób na przemieszczenie sie przez Trójmiasto.

Wyjechałem z ulicy Swojskiej, przeciąłem ulicę Marynarki Polskiej i znalazłem się na ulicy Reja. Tu musiałem pokonać przejazd kolejowy zmierzając do ulicy Hallera.

Do ulicy Hallera można również dotrzeć ścieżką rowerową z centrum miasta, od dworca kolejowego. Należy za Operą Bałtycką skręcić w lewo.

Na Hallera była już ścieżka rowerowa na chodniku wzdłuż jezdni. Tym sposobem dotarłem do ulicy Czarny Dwór, a tą z kolei do mola na Zaspie.

Nadmorska ścieżka z BrzeĽna do JelitkowaNiektórzy uważają, że to molo należy do BrzeĽna, chociaż leży praktycznie na Zaspie. W każdym razie wszyscy wiemy, o które chodzi.

Po krótkim odpoczynku ruszam wygodna ścieżką rowerową biegnącą nad Zatoką Gdańską w stronę Sopotu. Po drodze mijam jelitkowski park, a to znaczy, że jestem już na wysokości Oliwy.

Dalsza droga to również rowerowa ścieżka nad zatoką, która doprowadzi nas do sopockiego mola.

Wjazd do SopotuTa część Sopotu ostatnio bardzo się rozbudowała. Przybyły nowe hotele, a galeria zmieniła wygląd.

W rejonie mola musimy przez chwile poprowadzić rower, ale tuż obok Grand Hotelu znowu zaczyna się ścieżka. Dojeżdżamy nią do podjazdu na ulicy Haffnera, by po jego pokonaniu znaleĽć się na al. Niepodległości.

W tym miejscu (to informacja, dla tych, którzy jadąc przez Trójmiasto chcą się w nim zatrzymać) znajduje się Camping na ulicy Zamkowa Góra.

Ścieżka na al Niepodległości w rejonie CampinguWzdłuż ulicy Niepodległości znajduje się ścieżka rowerowa, która doprowadza nas do Orłowa.

Dalej musimy już jechać chodnikiem po lewej stronie jezdni. To już Aleja Zwycięstwa w Gdyni. Trochę podjazdu, potem w miarę prosto i dojeżdżamy do Wzgórza św. Maksymiliana.

Tu wybudowano nowy węzeł komunikacyjny i tym samym ścieżkę rowerową. Niestety nie jest ona zbyt długa i tuż za estakadą się kończy.

Na Wzgórzu św. Maksymiliana W związku z tym, w centrum Gdyni mamy trochę kluczenia i trochę kłopotów. Są różne wyjścia. Ja poradziłem sobie z tym problemem tak:

Pojechałem parkiem wzdłuż torów kolejowych, następnie przeszedłem pod torami podziemnym przejściem i wylądowałem na ulicy Śląskiej. Przedostałem się na jej lewą stronę, by po kilkuset metrach, za dworcem kolejowym przedostać się powrotem na prawą stronę, ale już ulicy Morskiej. Tam było już coś w rodzaju ścieżki rowerowej biegnącej wzdłuż jezdni.

Ulica Morska w GdyniW miarę spokojna jazda doprowadza mnie do zjazdu w ulicę Chylońską, na prawo. Tamtędy docieram do przejazdu kolejowego w dzielnicy Cisowa przy ulicy Puckiej. Po drodze mijam dzielnicę Gdynia Chylonia.

Za torami skręcam w lewo w ulice Hutniczą i tu już jezdnią docieram do Rumi Janowa.

Tym sposobem udało mi się przejechać przez Trójmiasto w miarę płynnie i bezpiecznie.

To jedna z propozycji dla tych, którzy znajdą się w Gdańsku, a chcą jechać w stronę Mierzei Helskiej i otwartego morza, myślę, że najlepsza. Z Rumi Janowa do Pucka na tej stronie jest już opisana bezpieczna trasa, Pucka do Helu też - ścieżka rowerowa, więc połączenie tych tras można by śmiało nazwać drogą z Gdańska do Helu lub Jastrzębiej Góry, czy Karwi.